עורך דין גירושין – כיצד לבחור?

כאשר עולה על הפרק נושא של גירושין, ההחלטה החשובה ביותר הינה – בחירת עורך דין גירושין הנכון והמתאים ביותר עבורך לטיפול בגירושין.

עו"ד גירושין הוא האדם אשר ילווה אותך בתהליך הגירושין למן תחילתו ועד סופו ולבחירתו בהחלט עשויה להיות השפעה ישירה ולעתים אף מכרעת על התוצאות הליכי גירושין שלך.

להלן מספר דגשים בבחירת עורך דין גירושין:

התמחות ספציפית בגירושין

פרמטר חשוב יותר הוא התמחות ספציפית של עורך הדין בתחום הגירושין. בישראל יש כיום מספר רב של עורכי דין והצפת המקצוע הביא למצב בו עורכי דין רבים משוועים לעבודה משפטית, ולכן לוקחים על עצמם טיפול בתיקים בתחומים רבים, מבלי להיות בקיאים בהם באופן מספק.

עליכם לוודא, כי עורך דין גירושין בו תבחרו לטפל בתיקכם אכן עוסק ומתמחה באופן ספציפי בתחום גירושין, לרבות הופעות בבתי המשפט לענייני משפחה ובבתי הדין הרבניים, ניסוח של תביעות גירושין, הסכמי גירושין.

תחום הגירושין הינו מורכב ומסועף ואף מתעדכן כל הזמן בשינויי חקיקה ובעיקר בפסיקות של בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים, ולכן חשוב שעורך דין גירושין יהיה כל הזמן עם היד על הדופק ומעורה בכל החידושים המשפטיים בתחום של גירושין.

התמחויות נוספות יכולות להוות עבורכם ערך מוסף, שכן יש תחומים משיקים לגירושין, אשר מוטב שעורך דין גירושין יהא בקיא אף בהם, זאת בזיקה לעיסוקו שתחום של גירושין, כגון: תחום מקרקעין ונדל"ן – במידה ויהא צורך לבצע חלוקת נכסים כגון דירות בין הצדדים, תחום של דיני עבודה – בהיבטים של הזכויות הסוציאליות של הצדדים ואיזונם ביניהם, ההיבט הפלילי של אלימות במשפחה, תחום של דיני חוזים – לצורך ניסוח הסכם הגירושין כדבעי ומסמכי התקשרות נוספים להם תיזקקו, וכהנה וכהנה.

בנוסף, עורך דין גירושין שיש לו ניסיון פרקטי גם בניהול הליכי גישור גירושין יכול להוות יתרון, שכן סביר להניח שידע בשעת הצורך ובהתאם לנסיבות לא להיות מיליטנטי מדי, מקום בו יהא צורך לבצע ויתורים מסוימים כדי לגבש הסכמות שהינן הוגנות וסבירות ועשוי לדעת לנהל טוב יותר משא-ומתן מחוץ לכתלי בית המשפט.

ותק מקצועי וניסיון מוכח בניהול תיקי גירושין

כמו כל מקצועי, לניסיון המקצועי הפרקטי אין תחליף. עורך דין גירושין של שנתיים במקצוע אינו בעל ניסיון הדומה לקולגה שיש לו ניסיון מוכח של מעל עשור, למשל.

עורך דין גירושין בעל ניסיון עשיר יידע לנווט אתכם בבטחה ולבנות לכם אסטרטגיה משפטית נכונה ונבונה, להשגת תוצאות מיטביות עבורכם במסגרת הגירושין.

התרשמות אישית כללית

קבעו פגישה עם מספר עורכי דין והתרשמו מהם. עורך דין גירושין הוא נציגכם בפני בית המשפט והצד השני ורצוי מאוד, כי היה אדם כריזמטי, בעל הופעה מרשימה ומסודרת, עם יכולת התבטאות ברמה גבוהה ביותר.

ניתן גם לקבוע פגישות עם כמה עורכי דין גירושין, כדי לראות הבדלים בגישות השונות.

כימיה אישית

בסופו של דבר, עורך דין גירושין ילווה אתכם, ככל הנראה, לאורך תקופה ארוכה, לעתים חודשים ולעתים אף שנים, ולכן חשוב שתהיה לכם כימיה ותקשורת בין-אישית מצוינת מולו.

התרשמות ראשונית הינה מאוד חשובה, אולם רצוי לשבת בפגישה ארוכה עם עורך הדין, כדי לתהות על קנקנו באופן טוב יותר, להתרשם גם מסבלנותו, האופן בו הוא מסביר לכם את הדברים, עונה לכם ע לשאלות והיחס הכללי שלו בכללותו למקרה שלכם ולכם באופן אישי.

לעתים, יש אנשים שיעדיפו להתנהל מול עורך דין גירושין ויש כאלה שמול עורכת דין גירושין.

המלצות ובדיקות

המלצות מחברים ומכרים הן דבר העשוי לסייע לכם, אולם זכרו שעורך דין שטיפל לחבר קרוב שלכם בעסקת מכירת דירה, לאו דווקא הינו עורך דין המתאים לטפל לכם בנושא גירושין.

כיום, בעידן האינטרנט ניתן למצוא מידע רב על עורכי דין גירושין. בדקו האם לעורך הדין יש אתר אינטרנט משלו והתרשמו מאתרו, סיפורי הצלחה של משרדו, וכן נסו לחפש לגביו מידע נוסף, כגון: ניהול פורמים משפטיים מקצועיים, כתבות שונות שפורסמו לגביו, תיקים משפטיים, המלצות באינטרנט וחוות-דעת של גולשים, ועוד.

גודל המשרד

האם עדיף משרד עורכי דין גירושין גדול, או קטן? התחום של גירושין הינו מאוד ספציפי, ולכן לרוב אין חשיבות לגודלו של המשרד. במקרים מסוימים, דווקא משרד גדולים עשוי להוות חסרון, בהיות התיק שלכם יטופל בפועל ע"י מתמחה, או ערך דין צעיר וחבר ניסיון, כמו גם מגבלות של נגישות לעורך דין שהינו עסוק מדי מלטפל בעניינכם. חשוב מאוד לוודא בפגישה הראשונה, האם עורך הדין עמו אתם נפגשים הוא שיטפל באופן אישי בתיק שלכם.

קרבה גאוגרפית

תיקי גירושין עשויים לארוך זמן רב לעתים שנים. הקרבה הגאוגרפית מהווה יתרון, שכן ניהול תיק גירושין כרוך בפגישות לא מעטות, הגעה אל עורך הדין כדי לחתום על תצהירים ומסמכים, וכו'. זה אינו שיקול מרכזי, אולם יש לקחת גם אותו בחשבון ולא לשכור שירותיו של עורך דין שמשרדו רחוק מאוד ממקום מגוריכם.

עלות שכר טרחה

שכר טרחת עורכי דין גירושין לרוב אינו זול. יש פערים מאוד משמעותיים בין עורכי דין גירושין שונים. הצעת שכר טרחה זולה מדי צריכה להדליק אצלכם 'נורה אדומה', שמא לעורך הדין אין עבודה והוא נואש ללקוחות. לעורך דין ותיק ומנוסה, אשר יטפל לכם במסירות ובמקצועיות בתיק – יש מחיר. לאו דווקא עורך דין הכי יקר לגירושין יהיה הטוב ביותר עבורכם, אולם זכרו, כי עורך דין זול מדי עשוי בהמשך לזלזל בתיק שלכם ולשים אותו אחרון בסדר העדיפויות שלו.

חשוב מאוד לקבל הצעת שכר טרחה מפורטת, כדי למנוע הפתעות בהמשך. עורכי דין עשויים לדרוש מכם תשלום זול בהתחלה כדי 'לדוג אתכם בחכה', אולם בהמשך יתברר לכם, כי בגין כל דבר פעוט תצטרכו להוסיף בכל פעם תשלום נוסף בנפרד, דבר שעשוי לעלות לכם בשורה התחתונה מאוד ביותר, לעתים ללא הצדקה אמתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *