עורך דין פלילי / עבירות סמים

בשנים האחרונות מתקיים דיון ער ופורה בישראל ולמעשה בכל העולם, על שאלת הלגיטימציה לסמים. שאלה זו עלתה מסיבות שונות, בין אם זה בגלל מניעים כלכליים, בין אם זה בגלל הטענה שישנם סמים שהם קלים מאוד ואין סיבה שהם לא יהיו חוקיים, יש גם שאלה עד כמה באמת המדינה באמצעות המשטרה, יכולה למנוע מאנשים לעשן סמים מסוימים.

אך בדרך כלל, גם מי שתומך בלגיטימציה של סמים קלים, מקבל את הדעה שיש עבירות סמים עליהם אי אפשר לכפר ובוודאי שאי אפשר להפוך אותן ללגיטימיות. הכוונה היא לסחר בסמים וכן לשימוש בסמים כבדים.

צריך לומר וכל עורך דין פלילי יודע זאת, יש הבדל עצום בין עבירות סמים שקשורות לסחר לבין עבירות סמים שקשורות לשימוש. זו גם הסיבה שהעונש הוא שונה, בוודאי כאשר מתייחסים לעבר של הנאשם וכן להיבטים אחרים שיכולים להשפיע על כך.

ההבדל ביחס בין סחר לשימוש בכל הקשור לעבירות סמים, מתייחס לכמה נקודות. סחר בסמים זה למעשה שימוש בחומר אסור לצורך רווח כלכלי על חשבון אחרים, יש פה גם עניין של עבירות כלכליות שונות (מן הסתם, מי שמואשם בעבירות כאלה לא משלם מס הכנסה על הרווח שהוא עשה בגין הסחר), וכן יש פה שאלה, עד כמה באמת הסחר היה רצוני או נבע מהפעלת לחץ. שימוש עצמי בסמים זה משהו אחר, מאחר והאדם אחראי לגורלו, וכאן הוא עובר על איסור מסוים שהמדינה הטילה אך הוא לא גרם לאחרים לעשות זאת.

מדוע יש צורך להיעזר בעורך דין פלילי בעבירות סמים

אם אנחנו הופכים חשודים בעבירות סמים, הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות זה ליצור קשר עם עורך דין פלילי אשר ייגן עלינו. כפי שאנחנו יודעים, במשפט הפלילי, המדינה היא התובעת, ואנחנו מקבלים הגנה בעזרת עורך דין פלילי שמייצג אותנו. על המדינה להוכיח שאנחנו ביצענו את העבירה, ביודעין, ועל עורך דין לנסות להפריך זאת.

חשוב מאוד שאנחנו נעסיק עורך דין פלילי במקרה בו אנחנו חשודים בעבירות סמים, מכמה סיבות. ראשית, גם אם מדובר בעבירה ראשונה שלנו, אנחנו יכולים להילחם על כך שמדובר בשימוש עצמי, בכמויות קטנות ואין סיבה שזה יגיע לבית משפט או לעונש מסוים. צריך לומר שגם המדינה לא ממהרת להאשים כל אחד שהשתמש בסמים באופן עצמאי, אם מדובר בכמויות קטנות ואין לו עבירות מהעבר. מבחינתה זה בזבוז זמן וכסף.

חוץ מזה, גם אם ביצענו עבירה חמורה יותר, אנחנו יכולים להיעזר בעורך דין פלילי, על מנת שינסה להשיג לנו עונש ראוי, מותאם, כך שאנחנו לא נשב בבית סוהר או נשב זמן קצר. בכל מקרה, תמיד נכון להיעזר בגורם מקצועי שילווה אותנו לאורך כל התהליך ויעניק לנו הגנה מול התביעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *