עורך דין משפט מנהלי / עורך דין רשויות מקומיות – מה זה אומר משפט מנהלי?

לא פעם אנחנו יכולים לשמוע ולקרוא על המונח משפט מנהלי, בפרט כאשר מדובר על תהליכים שמתרחשים ברשויות מקומיות. השנה כאשר אנחנו נמצאים בתקופת בחירות ברשויות המקומיות, אנחנו שומעים יותר ויותר על מקרים בהם גורמים מסוימים ברשויות ברחבי הארץ, מוצאים את עצמם בהליכים שכאלה, בין אם בצד ובין אם לא.

משפט מנהלי הוא ענף בעולם המשפט שמתייחס לדיני המנהל הציבורי של רשויות מבצעות מסוגים שונים. הרעיון הוא להסביר את היחסים בתוך המנהל עצמו. למשל, אם יש בעיה בין רשות מקומית לפקיד שעובד בה, אם יש בעיה בין רשות מסוימת לבין האזרח, או בין רשות מסוימת לעסק, אז במקום לפנות אל בית משפט ציבורי, רגיל, פונים אל בית משפט מנהלי באמצעות עורך דין מנהלי ומסדירים שם את העניין.

שלא יהיה ספק, גם במקרה של משפט מנהלי, אנחנו צריכים להשתמש בשירותיו של עורך דין אשר ייצג אותו, מן הסתם הוא צריך להיות מומחה בכל מה שקשור למשפט הציבורי ולדיני המנהל התקין. זה נכון בין אם מדובר במקרים של משפט מנהלי לרשויות מקומיות או כל תהליך משפטי בין גורמים אחרים, שמתייחס לתחום של משפט מנהלי.

אנחנו יכולים למצוא לא מעט עורכי דין שמתמחים בנושא של רשויות מקומיות, כאשר הם לא בהכרח מייצגים את הלקוחות שלהם בבתי משפט בתביעות שמוגשות נגדם מצד המדינה או מצד גורמים אחרים, אלא מדובר על מקרים בהם מוגשות נגדם עתירות או תלונות שנידונות במסגרת בית משפט מנהלי.

מדוע משפט מנהלי הוא משמעותי כל כך

על פניו זה די ברור מאליו. אנחנו רוצים שהיחסים בין הרשויות השונות לבין הפרט, עסקים, ארגונים וכל קבוצה אחרת, יהיו מוסדרים וברורים. אם זה לא יקרה, אז יש צורך להשתמש בבית משפט שיכריע מי צודק.

באופן טבעי, באמצעות משפט מנהלי הוא גם פותרים את שאלת היחסים וכל מה שכרוך בכך, כולל מתחים מסוימים שיכולים להשפיע, וכן אנחנו מונעים מצב בו מערכת המשפט הכללית צריכה להתעסק בנושא, דבר שגם מעמיס עליה וגם עלול לקחת לה זמן, מה שיגרום עינוי דין לשני הצדדים.

צריך לומר, הצורך בהשכרת שירותיו של עורך דין רשויות מקומיות בכל הקשור להיבט של משפט מנהלי ובכלל, הוא חשוב לא רק לצורך ייצוג בתהליך המשפט עצמו, אלא עוד קודם לכן, בהליך קדם משפטי וכמובן שהוא חשוב על מנת שיהיה ניתן לוודא שאכן התהליך מתבצע כפי שבית המשפט החליט, ואם יש צורך להגיש ערעור או כל פניה חוזרת לבית משפט, יש מי שיעשה זאת עבורנו.

לסיכום, ענף משפטי זה הוא מאוד מפותח וסביר להניח שיתפתח עוד עם השנים, ככל שהקשר בין הרשויות לפרט יתגבר בנקודות מסוימות והפרט ידע את זכויותיו מול הרשויות השונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *