אימות יפוי כוח בנק למשכנתאות

משכנתא הינה הלוואה המובטחת בשעבוד של נכס מקרקעין, כלומר, הלווה משעבד נכס מקרקעין המצוי בבעלותו, כבטחון לפירעון הלוואת המשכנתא על-ידו לטובת הבנק למשכנתאות.

על-מנת לקבל את כספי הלוואת המשכנתא, יש לחתום כלפי הבנק למשכנתאות על מסמכי ההלוואה, וכן להמציא לו אישורים שונים, ובין היתר, גם יפוי כוח בלתי חוזר לביצוע פעולות במקרקעין, במסגרתו מייפה הלווה את כוחו של הבנק למשכנתאות ו/או מי מטעמו, לבצע פעולות למכירת הדירה, במקרה של אי-עמידה בתנאי החזר הלוואת המשכנתא.

מדובר כל יפוי כוח לביצוע כל פעולה במקרקעין בקשר עם הנכס המשועבד, אשר הינו בלתי חוזר ובלתי ניתן לביטול.

לפי החוק, יפוי כוח מסוג זה חובה לחתום בפני נוטריון, שאחרת אין לו תוקף משפטי כלשהו.

לפיכך, לצורך קבלת המשכנתא על הלווה להתייצב במשרדו של נוטריון ולחתום בפניו על יפוי הכוח הבלתי חוזר לפעולות במקרקעין, בנוסח המסופק לו ע"י הבנק למשכנתאות.

אימות חתימה על יפוי כוח למשכנתא ע"י נוטריון כרוך בפרוצדורה פשוטה ומהירה, הלוקחת מספר דקות. על הלווה לפנות לנוטריון ולהתייצב במשרדו, להציג בפניו תעודת זהות ולחתום בפני הנוטריון על יפוי הכוח.

הנוטריון יוודא שאכן החותם הינו האדם הנקוב ביפוי הכוח הוא האדם המופיע בפניו, וכי אותו אדם אכן מבין את המשמעות של יפוי הכוח עליו הוא חותם.

האישור הנוטריוני מצורף ליפוי הכוח ונחתם ע"י הנוטריון בחתימתו בכתב-יד ועם חותם נוטריון, כאשר סרט אדום כורך את האישור והמסמך יחדיו, וכן מוטבעת החותם על האישור הנוטריוני עם מדבקה אדומה. על הנוטריון לסמן את כל דפי יפוי הכוח באותיות או מספרים סידוריים ולחתום בנוסף על כל דף בנפרד בכתב-ידו.

עלות של אימות חתימה נוטריוני ליפוי כוח בלתי חוזר למשכנתא הינה קבועה לפי תעריף משרד המשפטים, המתעדכן אחת לשנה. נכון לשנת 2019 העלות הינה בסך 167 ש"ח לחותם אחד, 66 ש"ח לכל חותם נוסף, וכן 66 ש"ח לכל עותק נוסף, במידת הצורך (הנ"ל לא כולל מע"מ).

לתשומת לב, מייפה הכוח חייב להתייצב בפני הנוטריון ולחתום על יפוי הכוח בפניו. כמו כן, יש להציג תעודת זהות מקורית, שאחרת לא ניתן לבצע אימות החתימה הנוטריוני.

הנוטריון מחויב לשמור במשרדו עותק מקורי של יפוי הכוח (בגינו אין חיוב בשכר נוטריון) לתקופה של 7 שנים.

לפי תקנות הנוטריונים, על גבי האישור הנוטריוני יש לציין את המספר הסידורי של האישור, וכן השכר אותו גבה הנוטריון עבור השירות הנוטריוני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *