אימות יפוי כוח בקניית דירה מקבלן

במסגרת חתימת חוזה לרכישת דירה חדשה מקבלן, נדרש הקונה לחתום על יפוי כוח המייפה את כוחו של הקבלן ו/או עורכי דין מטעמו לבצע פעולות במקרקעין הקשורות עם הדירה הנרכשת.

מדובר על יפוי כוח בלתי חוזר ובלתי ניתן לביטול, אשר מטרתו לאפשר לקבלן לבצע את כל הפעולות הנדרשות בשם הקונה בקשר עם רישום הדירה בלשכת רישום המקרקעין וכל הכרוך בכך, וכן לבצע מחיקה של הערות שנרשמו, במקרה והקונה יפר את חוזה המכר ולא ישלם לקבלן את התמורה במועד ו/או בכלל.

לפי החוק, יפוי כוח מסוג זה לביצוע פעולות במקרקעין חייב להתבצע עם אישור נוטריוני.

נוסח האישור הנוטריוני מצורף לרוב לחוזה רכישת הדירה ומנוסח על-ידי עורכי דין של הקבלן. יש לבדוק מול הקבלן כמה עותקים הוא דורש מכם להמציא לו.

הפרוצדורה לביצוע אישור נוטריוני ליפוי כוח מסוג זה הינה פשוטה. על הקונה להתייצב אצל נוטריון, להזדהות באמצעות תעודת זהות ולחתום עלי יפוי הכוח בפניו.

עלות אימות חתימה של נוטריון על יפוי בלתי חוזר לפעולות במקרקעין הינה קבועה ואחידה אצל כל הנוטריונים הפועלים בישראל, לפי תעריפים אותם קובע משרד המשפטים ומתעדכנת אחת לשנה.

לתשומת לב, כאשר יש שני קונים לדירה, למשל – בעל ואישה, על שניהם להתייצב ולחתום על יפוי הכוח בפני הנוטריון.

אופן וצורת הכנת האישור הנוטריוני נעשים בדרך הקבועה בתקנות הנוטריונים. הנוטריון מחויב גם לשמור במשרדו עותק של יפוי הכוח לתקופה של 7 שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *