בדק בית – ביקורת ליקויים בבתים

חשיבותו של בדק בית מקיף

רכשתם דירה יד ראשונה מקבלן? יד שנייה אולי? כיצד תדעו שהמבנה שרכשתם בטוח למגורים? שהוא נבנה ע"פ התקן ותוכנית הבנייה שלו? וכיצד אתם יכולים להיות בטוחים שלא בוצעו שינויים מסוכנים במבנה עם השנים? באמצעות עורך דין ליקויי בניה וכן ביקורת מבנים של חברת בדק בית מקיף המתבצעת ע"י מהנדס בניין מוסמך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי כל הליקויים במבנה יתגלו והרווח במקרה זה, הוא כולו שלכם.

מה כוללת ביקורת ליקויים ( בדיקת בתים)?

בדק בית יסודי ומקיף סוקר לאורך, לרוחב, לעומק ועל פני השטח כל חלק גלוי וחבוי של המבנה שרכשתם. הבדיקה מתבצעת אל מול המפרט הטכני של הדירה ע"פ תכנון המהנדס שתכנן אותה אל מול הקיים ואל מול נזקי הזמן במידה ומדובר בדירות יד שנייה. אי התאמות רבות יכולות לצוץ על פני השטח בעקבות בדיקת ליקויי בנייה בין היתר אי התאמות מסוכנות כגון מבנים לא יציבים, מרפסות רעועות, מעקות שלא נבנו ע"פ הסטנדרט, סדקים מסוכנים ועוד, אך גם בעיות נוספות אשר אינן מסוכנות אך בהחלט דורשות התייחסות לרוכשי דירה יד ראשונה מקבלן כגון אי התאמה בגודל החדרים (וחריגה מהמינימום), טעויות במדידות, חומרים שנקבעו שהוחלפו בזולים יותר, ריצוף לקוי ועד לרמה של הצנרת, החשמל, המשקופים וארונות המטבח.

ללא שימוש בשירות בדק בית לעולם לא תדעו האם הדירה שרכשתם מהקבלן אכן משקפת את התכנון הקפדני שלה ובמידה ומדובר בדירה יד שנייה, האם היא בטוחה דיה למגורים ומהן נקודות התורפה שלה.

ידע שווה כוח

לאחר ביצוע בדק בית, הכוח נמצא בידיים שלכם ועליכם לפעול בהתאם להמלצות :

  • • דירה חדשה – בדיקת ליקויי בנייה עלולה להצביע על ליקויים בשווי עשרות אלפי שקלים ואף יותר מכך. מאחר ודירות חדשות נמצאות באחריות הקבלן, המסמך שתקבלו ממהנדס בדק הבית ילווה אתכם בדרישתכם לתיקון הבעיות ו/או לקבלת פיצוי הולם.
  • • דירה יד שנייה – לאחר ביצוע בדק בית תוכלו לדעת האם כדאי לרכוש את הדירה ואם כן, מהי העלות לתיקון הליקויים והפחתה במחיר הדירה כתוצאה מכך.

עדיף להסיר ספק מאשר לחיות בחוסר ידיעה – הזמינו מהנדס ובצעו בדק בית בהקדם האפשרי.

לאתר של אלגן הנדסה http://www.elganengineering.co.il/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *