תלונות שווא במשפטי גירושין

לצערנו הרב אנו נתקלים במקרים של גירושין מאוד לא נעימים המגיעים עד להגשה של תלונות שווא במשטרה.  ישנן סיבות רבות מדוע בני זוג מגישים תלונות שווא אחד נגד השני במשטרה, החל מרצונות נקם ועד רצונות להגיע להישגים משפטיים בזכות התלונה. אינני אומר שכל תלונה היא תלונת שווא, כל עורך דין גירושין נתקל במהלך עבודתו בשני המקרים.

כאשר ישנה תלונה במשטרה מצד האישה, ברוב המקרים המשטרה מוציאה צו הרחקה. הסיבה לכך היא שהמשטרה פוחדת לקחת אחריות על מקרים שיכולים להסתיים בצורה טראגית. לא אחת מגיעים לכותרות מקרים של אלימות במשפחה ובאופן אוטומטי מופנית אצבע מאשימה למשטרה. מסיבה זו, למרות שלמשטרה אין כלים של ממש לבדוק את אמיתות התלונה, מוציאים צו הרחקה. הקלות של השגת צו ההרחקה היא אולי אחת הסיבות להאשמות שווא.

מהרגע שהוגשה תלונה במשטרה נוצר מצב מאוד עדין, בעיקר מבחינתו של הגבר. בדרך כלל צו ההרחקה פוגע בו וגם אם יעלה בידיו להוכיח כי מדובר בתלונות שווא, זה עדיין לא ישנה את התמונה בהרבה מבחינתו של הגבר. מצב זה הוא בהחלט לא נעים ודורש טיפול של עורך דין גירושין המיומן במצבים מסוג זה.

הדבר הראשון שצריך לעשות במקרה של תלונת שווא היא לשמור על קור רוח ולפנות אל עורך דין גירושין על מנת שיסייע לכם להתמודד עם הנושא. בדרך כלל מדובר במצבים מאוד אמוציונליים וזה לא פשוט לנהוג בקור רוח אבל זה פשוט מתחייב. תגובה אמוציונלית עלולה לשחק לרעתכם ולגרור אתכם למעשים שאחר כך תצטערו עליהם. אם אתם נכנסים להליך גירושין הכולל סכסוך של ממש וחוששים מהגשת תלונות שווא מוטב שתהיו מוכנים לכך, כולל הקלטות ותיעוד של ראיות אשר יכולות לסייע לכם בהמשך.

בדרך כלל ההמלצה של עורך דין גירושין היא לעזוב את הבית במקרה של תלונות שווא או חשש מתלונות שווא. אם הוגש נגדך צו הרחקה מהבית וברור שזה במסגרת מאבקים של הליך גירושין, אין שום סיבה לחזור אל הבית. גם לא לאחר תום תקופת ההרחקה. החזרה אל הבית היא בדרך כלל הדרך הקצרה ביותר לתלונות שווא נוספות.

במידה ואתה מעורב בהליך גירושין הכולל סכסוך קשה ובעל פוטנציאל להגיע למצבים של תלונות שווא, יש ליידע את עורך הדין. עורך דין גירושין בעל ניסיון ראה כבר הכול וידע לתדרך אותך מה לעשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *