טיפים ברכישת דירה (מיד-שניה)

עסקת רכישת דירה נחשבת לצעד כלכלי משמעותי ביותר עבור מרבית האנשים בישראל.

להלן, בקצרה, ריכזנו עבורכם מספר טיפים בנושא זה.

בדיקה פיזית של מצב הדירה

חשוב שתבדקו היטב את מצבה הפיסי של הדירה (בשעות היום, הלילה, וכן במהלך סוף-שבוע), וכן מערכותיה השונות של הדירה (כגון: מצב סדקים בקירות, סימני רטיבות, תקינות תריסים, ברזים, מיזוג אוויר, מצב ארונות מטבח ואמבטיה, וכו'), כמו גם מצבו של הבניין המשותף ואזור סביבתו (טיב שכנים, מספר דירות מושכרות בבנין, מצב הרכוש משותף, נושא של חניות, הוצאות שיפוצים שהוחלט עליהן, תמ"א 38, הליכי פינוי בינוי, וכו'). כמו כן, מומלץ להיוועץ עם בעלי מקצוע המומחים לתחום של ביקורת מבנים וליקויי בניה, מה שקרוי – "בדק בית"(כגון: מהנדס בניה מוסמך, שמאי מקרקעין, אדריכל, וכו').

בדיקה בתיק העירייה (רשות המקומית)

תוכלו לפנות אל מחלקת ההנדסה של הרשות המקומית הרלוונטית ושם ניתן למצוא מידע לגבי הנכס שברצונכם לרכוש, כגון: קיום היתר בניה, תשריט הנכס, מצב זכויות הבניה, חריגות בניה וצווי הריסה, האם יש הפקעות, תכניות עתידיות באזור, ועוד.

הלוואת משכנתא למימון הרכישה

במידה והנכם מתכוונים לממן חלק מרכישת הדירה באמצעות בנק למשכנתאות, מומלץ מאוד לבצע בדיקות מבעוד מועד מול הבנק ולקבל ממנו מראש 'אישור עקרוני' לקבלת המשכנתא.

מסים נלווים לעסקת רכישת דירה

חשוב, כי תבררו באופן מסודר ומראש את הסוגיות והיבטי המס הכרוכים בעסקה, כגון: גבוה מס רכישה, האם יש חיוב של היטל השבחה ומי ישלמו, וכיו"ב.

מסירת חזקה בדירה

במועד קבלת החזקה בדירה, חשוב שתבצעו העברת חשבונות מסודרת מול המוכר (אצל המוסדות הרלוונטיים – חשמל, ארנונה ומים, ספק גז, וכו'). בנוסף, עליכם לבדוק שוב והיטב את מצב הדירה, כדי להימנע מהפתעות ו/או בעיות שעלולים לגרום לכם לא מעט כאבי ראש ואולי גם הוצאות כספיות בהמשך.

חוזה רכישת דירה

קראו את חוזה הרכישה מראש ובעיון רב. חשוב, כי תוודאו שאמנם כל התנאים המסחריים השונים עליהם סיכמתם מול המוכרים באים לידי ביטוי ברור ומפורש בהסכם. רצוי, כי תשמרו עותק של חוזה המכר, וכן כל מסמך הכרוך העסקה באופן מסודר.

ליווי משפטי של עורך דין מקרקעין

מומלץ לפנות אל עורך דין מקרקעין מטעמכם כבר למן השלב הראשוני של המשא-ומתן לקראת רכישת הדירה.

עסקת רכישת דירה הינה לרוב כרוכה בסכום גבוה ועשויה להיות מורכבת וכרוכה בסיכונים משפטיים, ולכן אל תסמכו על עצמכם ו/או על הצד השני, אלא שכרו שירותי עורך דין מטעמכם, כאמור, אשר יבצע עבורכם את כל הבדיקות הדרושות להבטחת מימוש העסקה באופם חלק, עד לסיומה המוצלח ורישום הדירה בטאבו על-שמכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *