עורך דין צבאי

כשאנחנו נמצאים בסיטואציה לפיה אנחנו חשודים בדבר עבירה, לא משנה אם מדובר בעבירה קלה או כזו שיכולה להשפיע על החיים שלנו ולשנות אותם, אז אנחנו עלולים ליפול בצורה לא אחראית, בלי חשיבה מוקדמת. מתוך לחץ ובאופן אימפולסיבי מסיבות רבות. זה נכון במערכת אזרחית וזה נכון במערכת צבאית. זו הסיבה שאם אנחנו צריכים לשכור עורך דין, כולל עורך דין צבאי, עלינו לדעת איך עושים את זה נכון ולעבוד על פי הכללים בטרם אנחנו מחליטים את מי לשכור.

לפני שנציג בפניכם שורה של הסברים כיצד שוכרים עורך דין צבאי, רצוי לציין 2 נקודות משמעותיות. הראשונה, לא חייבים להיות חשודים במשהו בשביל לשכור עורך דין רגיל או צבאי, לעיתים מדובר בדברים הקשורים בנושאי זכויות חיילים או בדברים בירוקראטיים שאין לנו ברירה אלא אנחנו חייבים לשכור מישהו שידע לעשות את העבודה כנדרש. הנקודה השנייה, אם נדע לבחור ולשכור עורך דין שמתאים לצרכים שלנו, אזי שאין לנו מה לחשוש, הוא יעשה את מה שנדרש בשביל להוציא אותנו בצורה הטובה ביותר.

כיצד בוחרים עורך דין צבאי

עורך דין צבאי הוא אדם שבמסגרת ההתמחות המשפטית שלו, עבר גם התמחות בדין הצבאי אשר שונה במהותו מהדין האזרחי. רק עורך דין שעבר התמחות כזו יכול לשמש נציג בבית משפט צבאי ולייצג נאשמים. לכן אנחנו לא יכולים לבחור כל עורך דין שאנחנו רוצים אלא אנחנו חייבים לבחור מישהו שיש לו התמחות בנושא והוא מוסמך לכך.

בשביל לבחור עורך דין צבאי שיוכל לייצג אותנו בצורה הטובה ביותר, עלינו לעמוד בנקודות הבאות:

ניסיון – מומלץ שלעורך דין שלנו יהיה ניסיון רב בתחום ולא נשכור עורך דין שאנחנו המשפט הראשון שהוא מייצג בו. ככל שהעורך דין יהיה יותר מנוסה, כך הסיכוי שהוא יצליח לייצג אותנו בצורה הרבה יותר טובה.

זמינות – חשוב מאוד שהעורך דין יהיה זמין לצרכים שלנו, החל מפגישות עבודה, כלה בבקשות יוצאות דופן, דיונים ועוד. במידה והוא לא יהיה זמין, אנחנו מאוד נתקשה לעבוד איתו בצורה שוטפת ונרגיש זאת גם בתוצאות העבודה לאורך זמן.

כוח אדם – נכון שלא כל משרד גדול יכול בהכרח לייצג אותנו בצורה טובה, אך עדיף לבחור עורך דין צבאי שיהיה לו משרד גדול עם כוח אדם שיכול לשמש לו כעזר. ככל שיש לו יותר כוח אדם איכותי, כך הסיכוי שהוא יצליח להגיע ליותר מקורות, לבצע חקירות בצורה טובה יותר ובאופן כללי לייצג אותנו בצורה טובה יותר.

מחויבות – לא רק כאיש עבודה עורך הדין צריך להראות לנו מחויבות, אלא גם מבחינת ההזדהות שלו עם המקרה ואם לא עם המקרה אז איתנו. המחויבות הזאת תגרום לו לעבוד קשה יותר ותעזור לנו לקבל ממנו דברים שספק רב אם נצליח להוציא מעורך דין שרואה בנו מספר ולא יותר מזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *