דיני עבודה בחופשות חגי תשרי

חופשה בחגי תשרי

בתקופת חגי תשרי מגיע לעובדים ליהנות מחופש או ליהנות מגמול גבוה יותר בעבור עבודתם, קרי לפחות 150% משכרם בכל שעת עבודה. עבודה בחגים לפי מועדי ישראלי מזכה את העובדים בתנאי שכר משופרים, וניתן לומר שטיב התנאים יכול להשתנות בהתאם למקום התעסוקה, שכן במפעל התנאים יהיו שונים מבית מלון, וכך הלאה.

מה עושים בימי חול המועד?

בתקופת החגים רבים תוהים אם המנהלים רשאים להכריח אותנו לעבוד בימי חול המועד, ואם כן מה השכר בעבור ימים כאלו. בכדי לעשות סדר בעניינים, ניתן לומר בקצרה שאתם צריכים לעבוד בימים אלה בדיוק כמו בכל יום אחר בשנה. מדובר בימים רגילים לחלוטין. בהתאם לאופי הימים הללו, גם השכר הוא שכר רגיל. כך שאם יצא לכם לחשוב על לקיחת חופשה בימי חול המועד, תחשבו פעמיים. אסור להעדר ממקום העבודה לפני החג ולאחריו, וזאת בהנחה שלא קיבלתם אישור מפורש מהבוס. דיני עבודה אלו הם נושאים שלעתים קשה להבין אך הם ממוסדים על פי חוק חופשה שנתית.

חופשה במקום העבודה

כמובן שאתם יכולים לקחת חופשה ממקום העבודה במהלך כל יום בשנת העבודה, אך מבחינתכם אתם צריכים לעשות זאת בתיאום מלא עם הבוס ולוודא שהדבר מתאים לשני הצדדים באופן אופטימלי. לקיחה של חופשה מעבר לימי המכסה של החופשה שצברתם זה דבר שתוכלו לעשות אך ורק באישור מלא של הבוס. תשימו לב שאם אתם עושים זאת על דעת עצמכם הדבר עלול להוביל לפיטורכם, כך שעליכם לשקול צעד כזה פעמיים.

הסכם קיבוצי ותנאי תעסוקה

באופן טבעי תנאי התעסוקה יכולים להשתנות ממקום עבודה אחד לאחר, וכאשר בוחנים את תנאי העבודה במקומות התעסוקה הגדולים מגלים בלא מעט מקרים שהסכמים קיבוציים משפרים את תנאי התעסוקה של העובדים ומאפשרים להם ליהנות מתנאים הרבה יותר טובים מאלו של אותם עובדים שעובדים בחברות ללא הסכם קיבוצי.

אם אתם עובדים בחברה גדולה עם הסכם קיבוצי, פשוט תנסו לברר עם ועד העובדים מאפשר לכם לקבל הטבות מסוימות ומה לא מגיע. לפעמים אתם תהיו זכאים לשכר גבוה יותר בימי חג, כך ששווה מאוד לבדוק את הנושא מבחינתכם ולראות מהן הזכויות שאתם זכאים להן בכל עת.

חופשה מרוכזת

במקביל לחופשה אשר ניתנת לעובד באופן פרטני ישנה חופשה מרוכזת אשר בה החברה יוצאת למספר ימי חופשה מרוכזת כאשר כל המתקנים והבניינים של החברה מושבתים. ימי חופשה אשר העובדים יוצאים בחופשה מרוכזת יורדים ממכסת הימים שעומדים לרשות העובד. במצבים כאלו לא תמיד ניתן לעובד האופצייה להתנגד ורק לעיתים רחוקות ניתנת לעובד יכולת הבחירה בין חופשה מרוכזת של כל החברה לחופשה פרטנית בתקופה אחרת בשנה. העובדים במצב כזה צריכים להיות קשורבים ומדעים לזכויות שלהם וכך יולו לנצל את ימי החופשה שלהם בצורה מיטבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *