רישום דירה בטאבו

בפוסט זה נסביר את הפרוצדורה הנדרשת לצורך רישום דירה בלשכת רישום המקרקעין (טאבו), פעולה הנעשית כדבר שבשגרה במשרדי עורכי דין העוסקים בתחום המקרקעין.

במידה ורכשתם דירה מיד-שניה ושילמתם את מלוא תמורתה, הנכם רשאים לבצע העברה של הזכויות בדירה על-שמכם בטאבו. לצורך כך, יש להגיש לטאבו מספר מסמכים:

בקשה לרישום מקרקעין:

לפי תקנות רישום המקרקעין, לכל בקשה להעברת זכויות במקרקעין יש לצרף טופס "בקשה לרישום במקרקעין", בנוסח הקבוע בתקנות (ניתן לקבלו בלשכות רישום המקרקעין, או להוריד מהאינטרנט).

על הצדדים (ולפחות המוכר) לחתום על בקשה, עם אימות חתימה בפני עורך דין. לחילופין, אם הנכם מיוצגים במסגרת העסקה ע"י עורך דין, הוא רשאי לחתום בהתאם ליפוי כוח בלתי חוזר שמסרו המוכרים בקשר עם העסקה.

שטרי מכר:

במסגרת חוזה קנייה של דירה, העברת הזכויות על-שם הקונה מבוצעת מכוח שטרי מכר, אותם יש להגיש לטאבו ב-2 עותקים מקוריים, בחתימת הצדדים לעסקה (המוכר והקונה), עם אימות חתימה בפני עורך דין, וכן אישור עורך דין שבדק את השטרות והם נערכו לפי תקנות רישום המקרקעין. עם אישור העסקה חותם הטאבו על השטרות והם מהווים אישור לביצוע הרישום. עם זאת, רצוי להוציא גם נסח טאבו עדכני ולוודא שלא נפלו טעויות ברישום.

אישורי מסים:

יש להגיש לטאבו אישור מס רכישה ואישור מס שבח בקשר עם העסקה, במסגרתם מאשר מיסוי מקרקעין שאין חוב במס ועצם הסכמתו להעברת הזכויות.

אישור עירייה:

כמו כן, יש להגיש לטאבו אישור היעדר חובות לרשות המקומית, לרבות היעדר חוב בגין היטל השבחה, בנוסח ובהתאם לקבוע בסעיף 324 לפקודת העיריות.

שטר משכנתא:

במידה ונטלתם משכנתא לרכישת הדירה, יש להזמין מהבנק למשכנתאות שטרי משכנתא, לחתום עליהם בפני עורך דין ולהגישם לטאבו בד-בבד עם הבקשה לרישום העברת הזכויות בנכס.

שובר תשלום אגרה:

הליך העברת דירה בטאבו כרוך בתשלום אגרה. ניתן לבצע את התשלום באמצעות כרטיס אשראי באתר הממשלתי. עלות עסקה נכון לשנת 2019 הינה בסך 38 ש"ח. במידה ויש משכנתא יש לשלם בגין רישומה סך של 159 ש"ח נוספים.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *