נדלן בחיפה , בהיבט משפטי

שוק הנדל"ן הישראלי, כידוע, נמצא במגמת עלייה, אומנם מעת לעת אנחנו רואים קיפאון מסוים במחירים אך באופן כללי, החל משנת 2008, אנחנו יכולים לראות עלייה ניכרת במחירים, ויש הסבורים שייקח זמן רב עד שהמחירים יירדו, אם בכלל.

מגמה זו באה לידי ביטוי בכל הארץ כמעט ומן הסתם, גם בכל מה שקשור בנושאי נדלן בחיפה. העיר השלישית בגודלה בישראל, בירת הצפון, מרכז העסקים הגדול ביותר צפונית לתל אביב, מהווה מוקד משיכה עבור רבים, בין אם מדובר באנשים שמבקשים לעזוב את מרכז הארץ ולעבור לגור שם, בין אם מדובר במשפחות או צעירים שעוזבים את הצפון הרחוק בשביל להתקרב יותר למרכז, ובין אם מדובר במי שעובד או לומד באזור ולא רוצה לבלות שעות בנסיעות מדי יום.

אף על פי שהמחירים נמצאים במגמת עלייה, הרי שאנחנו עדיין יכולים לראות עסקאות נדלן רבות שמתרחשות בעיר, בין אם מדובר בנדל"ן מגורים או מסחרי. עסקאות אלו מתבצעות בין גורמים מקומיים לאחרים, תושבי העיר או כאלה שמגיעים מחוצה לה.

חלק בלתי נפרד מכל עסקאות נדל"ן, מהיבטים שונים, זה הצד המשפטי. אי אפשר לקיים עסקת מכירה או השכרה מבלי להיעזר בעורך דין שמתמחה בדיני מקרקעין ובהיבטים אחרים שקשורים לתחום. זה נכון לא רק בחיפה, מן הסתם.

עסקאות נדלן מגלגלות מאות אלפי דולרים ומעבר לכך, הן כוללות תנאים וסעיפים שונים, מאחר ויש השפעות נרחבות של העסקה מצדדים שונים שלה, הן בהווה והן בעתיד, הרי שאי אפשר להשלים עסקה כזו מבלי שעורכי דין ינסחו חוזה ברור ויאשרו אותו לפני חתימה. במקרים רבים, עורכי דין יהיו גם אלו שינהלו את המשא ומתן עבור הצדדים, זאת במטרה לשמור על האינטרסים של הלקוחות שלהם.

לכן יש משמעות חשובה לבחירת עורך דין שמתמחה בנדלן בחיפה, זה לא חייב להיות עורך דין מקומי, שכן יש לא מעט עורכי דין שמכירים את התחום ומכירים את כל הפרוצדורות הבירוקרטיות בעיר, כך שהם לא צריכים בהכרח להתגורר בעיר או להיות משוקעים בה. מה שחשוב הוא, שיהיו אלו עורכי דין בעלי ניסיון רב בתחום, אשר יהיו זמינים ונגישים לבצע את כל ההליך המקדים לעסקה, החל מבדיקות היתכנות, כדאיות וכדומה, עד לשלב חתימת החוזה ועמידה על הסעיפים לאחר החתימה.

נקודה אחרונה, לעיתים העסקת עורך דין מקרקעין מומחה בתחום יכולה לחסוך לא רק כאבי ראש, אלא גם הרבה מאוד כסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *